Heineken – There is more behind every drop

There is more behind every dropHoe maak ik mijn duurzaamheids initatieven zichtbaar?

Heineken werkt continue aan het verbeteren van de milieu-impact van het product en de verpakking. Zoals innovaties in het brouwproces, waardoor waterverbruik aanzienlijk is verminderd en het verbeteren van de verpakkingen door reductie van benodigd verpakkingsmateriaal en optimaal gebruik te maken van recycled en recyclebare materialen. Hoe kan je dit verhaal aan je consument vertellen op een wijze waarop het voor de consument geloofwaardig en relevant is?

Voor het Heineken museum “Heineken Experience” hebben we een film ontwikkeld die het duurzaamheidsverhaal met de reeds behaalde resultaten op een verfrissende, voor de consument relevante manier vertelt.  Een credibility movie met de tone of voice van het merk en lichtvoetige uitnodiging om zelf bij te dragen aan duurzaam gedrag.

Gebaseerd op de sustainability manifesto IT (sm)ALL ADDS UP, verrassen we consument met de impact hoe kleine veranderingen met Heineken grote impact kunnen hebben en nodigen we ze uit om volgende keer ook bewuster met de bierverpakking om te gaan.  Essentieel in de kracht van de film is de vertaalslag naar de tone of voice van het merk. Verrassend, witty en met een link naar wereldsteden.