Heineken – Verduurzaming van verpakking vanuit het merk

Heineken outerbox 250x250Om te begrijpen hoe het Heineken merk zijn verpakkingen kan verbeteren heb ik een programma opgezet en begeleid om samen met inkopers, verpakkingsspecialisten, ontwerpers en leveranciers een assessment uit te voeren van de belangrijkste Heineken verpakkingen. Key focus was om te begrijpen hoe Heineken verpakkingen zoveel mogelijk uit recycled materiaal kunnen bestaan, de verpakkingen maximaal recyclebaar kunnen worden om zo mogelijke milieu-onwenselijke componenten te elimineren. Learnings zijn o.a. toegepast bij het nieuwe ontwerp van de kartonnen omdozen van Heineken flessen, waarbij ongebleekt karton is gebruikt en gebruik van inkt met  bijna 90% is  gereduceerd, zonder herkenbaarheid van het merk tekort te doen. Het project heeft bijgedragen aan interne integratie van duurzaamheid in de organisatie en stimuleert de dialoog en betrokkenheid van leveranciers en afnemers in de keten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *